Hírek

Elektromos jármű oltása, hűtése konténerben 2022. november. 25. 08:28

Amennyiben a Li-ion akkumulátor ég elektromos és hibrid meghajtású személygépjárművekben, akkor az oltás után további hűtésről kell gondoskodni, miközben a járművek akkumulátorainak oltásához és hűtéséhez nagymennyiségű oltóvízre, hosszabb ideig tartó beavatkozásra van szükség.

Elektromos autók tüze – hatások a környezetre 2022. november. 25. 08:23

Egy 2019-es, Bécs közeli katasztrófavédelmi gyakorlótéren kétnapos tesztsorozat keretében vizsgálták az elektromos autók tüzének sajátosságait; a mérési eredményeket és a következtetéseket nyilvánosságra hozták. A tanulság: rendkívül sokat kell még tennünk ahhoz, hogy a kigyulladt akkumulátorokat gyorsan, hatékonyan és nagyobb környezetterhelés nélkül tudjuk eloltani.

Elektromos autók tűz utáni hűtése – komplett rendszer a Vettertől 2022. november. 25. 08:18

Az elektromos autók tüzének egyik neuralgikus pontja, hogy az akkumulátort hosszú ideig hűteni kell a visszagyulladás megakadályozása érdekében. Mindezt a tűzoltóság által könnyen málházható és gyorsan bevethető eszközökkel kellene hatékonyan végrehajtani és még a jármű sem maradhat az úton. Ezt a lehetetlennek tűnő feladatot, rendszerben gondolkodva, oldotta meg a Vetter.

Tűzoltástaktikai szempontok hibrid és elektromos járműveknél 2022. november. 25. 08:08

A hagyományos és az elektromos autótüzek oltása között nincs lényegi különbség, mindaddig, amíg az akkumulátor nem érintett a tűzben. Ezért járműtűznél a cél az akkumulátor hőhatástól való védelme, ha ég akkor pedig az eddigiektől eltérő oltástaktika alkalmazása.

Elektromos autók oltás utáni hűtése – „hajtogatható konténerrel” 2022. november. 25. 08:06

Hibrid vagy tisztán elektromos jármű tüzénél, ha az akkumulátor is égett vagy magas hőhatás érte, akkor az akkumulátor égése miatt fennáll a visszagyulladás veszélye! Ez a veszély a sikeres oltás után, akár további 24 órán keresztül vagy még hosszabb ideig fennállhat a gyulladásveszély. Ezért kell a jármű bemerítéses hűtéséről gondoskodni.

Elektromos autóbusz tűzoltási tapasztalatai 2022. november. 25. 07:57

A leghatékonyabb oltóanyag a nagy mennyiségű víz, amely képes visszahűteni az akkumulátor cellákat a kritikus hőmérséklet alá, megakadályozva a cellák későbbi melegedési folyamatát. Az akkumulátorokat 500-600 °C-ról kell lehűteni és a folyamatot hőkamerával felügyelni. A tapasztalatok szerint hűtés nélkül az akkumulátor több óra elteltével ismét melegedni kezd.

Biztonság és az elektromos autó töltése otthon 2022. november. 25. 07:52

Töltő és töltő között óriási különbségek vannak. Használati szempontból az otthoni töltőket célállomás töltőknek, míg az utak mentén lévőket utazást segítő töltőknek is hívják. Mi a különbség a kettő között? Milyen veszélyekre kell felkészülnünk az otthoni töltőkkel kapcsolatban?

Napelemes rendszerek – veszélyek és védőintézkedések a beavatkozás során 2022. november. 24. 09:41

A napelemes rendszerekben vagy a napelemes rendszerekkel rendelkező épületekben keletkező tűz esetén a beavatkozó tűzoltóknak figyelembe kell venni az ebből eredő további veszélyeket, egyrészt a tűzoltókra, az emberekre és a környezetre. Milyen veszélyek léphetnek fel és milyen intézkedések javasolhatók?