Hírek
A napelemes rendszerek, költséghatékonyak és függetleníthetik a felhasználót az energia árának változásaitól, ezért egyre inkább terjednek. Ugyanakkor, mint minden elektromos rendszer bizonyos veszélyekkel is jár.
A napelemes rendszerek egyre növekvő térnyerése kikényszerítette a tűzoltói beavatkozások újragondolását. Az azonosságok mellett jelentős eltérések vannak a napelem parkok, mint elektromos erőművek, valamint az épületek és létesítmények egyre változatosabb alternatív energiaellátása között.
Szélvihar, árvíz alatt, után a napelemek üzemszerűen áramot termelnek, a tartószerkezetek törnek, deformálódnak miközben az egész rendszer áram alatt van. Az általánostól eltérő megoldásokat alkalmazhatunk csak.
A külföldi (svájci, német, osztrák) szakirodalomban a felderítés során 12-13 pontba foglalják a felderítendő, a tűzoltóság számára releváns információkat. Ennek nyomán a 13 felderítendő téma kérdéseit foglaltuk össze, majd a beavatkozás során a folyamatos felderítés kérdéseit vesszük sorra.
A beavatkozás előtt fontos felderíteni, milyen módon üzemel a napelemes rendszer, amely napszaktól és felhasználási módtól függően különböző veszélyeket rejt magában.
A Rescue Security & Safety VI. ütemének keretében az eddigi általános módszertani útmutatók mellett most ismét egy konkrét gépjárműtípussal kapcsolatos beavatkozási útmutatót teszünk közzé: ez pedig a 2013-tól gyártott elektromos kisautó, a Renault Zoe.
A Rescue Security & Safety VI. ütemének keretében az eddigi általános módszertani útmutatók mellett most ismét egy konkrét gépjárműtípussal kapcsolatos beavatkozási útmutatót teszünk közzé: ez pedig az Audi A3 2014–2020 között gyártott plug-in hibrid verziója.
A Rescue Security & Safety VI. ütemének keretében az eddigi általános módszertani útmutatók mellett most ismét egy konkrét gépjárműtípussal kapcsolatos beavatkozási útmutatót teszünk közzé: ez pedig a Hyundai Kona 2019-től gyártott hibrid gépjármű.